ما را دنبال کنید:

مهارتهای بدو خدمت معلّمان- 91402409

(5 رأی)
48,600 تومان 40% تخفیف 81,000 تومان
افزودن به سبد خرید
مهارتهای بدو خدمت معلّمان- 91402409

شرح

عنوان دوره

مهارت های بدو خدمت معلمان

کد LTMS

91402409

مدت مصوب (ساعت)

54

 

 نحوه ارزیابی دوره

    مشاهده محتوا (کلیپها): 15 از 100

    آزمون مستمر 25 از 100

    آزمون کلی : 60 از 100

                        حداقل نمره قبولی در دوره: 60 از 100

ثبت دوره در سامانه LTMS

درصورت قبولی و تطابق با رشته شغلی درسامانه LTMS ثبت خواهد شد.

رشته شغلی

آموزگاری(101),دبیری(102),هنرآموزی(103),مربی امورتربیتی مقطع ابتدایی(104),مربی امورتربیتی مقطع راهنمائی ومتوسطه(105),مربی امورتربیتی(107),مشاور تحصیلی(949),مراقب بهداشت(950),مربی بهداشت مدارس(آ و ف)(951)

پست سازمانی

همه پست ها

گروه تدریس

همه گروههای تدریس

رشته تدریس

همه رشته های تدریس

مقطع

همه مقاطع

پایه تحصیلی

همه پایه ها

مدارک

همه مدارک

اهداف

·      با توجه به مراحل و ويژگي هاي رشد، نظريه هاي يادگيري در فرآيند آموزش را تشريح نمايد

·      مفهوم و مهارت هاي تدريس را توضيح دهد.

·      مراحل طراحي آموزشي و فعاليت هاي مربوط به هر مرحله را شرح دهد.

·      اهميت و ضرورت سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را تبيين نمايد.

·      نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي را تحليل نمايد.

·      اطلاعات اختصاصي دوره ي تحصيلي مربوط را تشريح نمايد.

 

 

سرفصل دوره

 

·         روان شناسي تربيتي، 14 ساعت نظري شامل: تعريف، هدف و موضوع روان شناسي تربيتي مفهوم رشد و عوامل موثر بر آن اصول حاكم بر رشد و مراحل رشد رشد و رابطه ي آن با يادگيري نظريه هاي يادگيري و كاربرد آنها مفهوم و نظريات انگيزش و روش هاي ايجاد و توسعه ي آن تفاوت هاي فردي و لزوم توجه به آن در تعليم وتربيت روان شناسي و آموزش كودكان استثنايي

·         روش ها و فنون تدريس، 12 ساعت (10 ساعت نظري 2 ساعت عملي) شامل: مفهوم تدريس و روش تدريس روش هاي تدريس سنتي و نوين مفهوم مهارت تدريس مهارت هاي فرايند تدريس: * مهارت هاي قبل از تدريس * مهارت هاي ضمن تدريس * مهارت هاي پس از تدريس

·         اصول طراحي آموزشي، 8 ساعت (4 ساعت نظري 4 ساعت عملي) شامل: هدف هاي كلي و آموزشي درس ويژگي ها و توانايي هاي فردي و جمعي دانش آموزان تهيه وتدوين محتواي درس پيش آزمون انتخاب راهبردها و فعاليت هاي ياددهي يادگيري انتخاب فضا، منابع و رسانه هاي آموزشي ارزشيابي

·         سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان، 10 ساعت (6 ساعت نظري 4 ساعت عملي) شامل: مفهوم سنجش، اندازه گيري وارزشيابي و مقايسه بين آنها مقياس هاي اندازه گيري انواع آزمون ها با توجه به چگونگي تهيه آنها ( معلم ساخته استاندارد) انواع آزمون از ديدگاه هدف ( ورودي تكويني پاياني )- انواع آزمون با توجه به ملاك مورد استفاده (ملاك مرجع هنجار مرجع) انواع آزمون از ديدگاه موضوع يادگيري (شفاهي كتبي _ عملي) تحليل نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي انواع آزمون از ديدگاه موضوع يادگيري (شفاهي كتبي عملي) تحليل نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي  - استفاده از روش هاي آماري براي تفسير نمره هاي آزمون

 

اطلاعات اختصاصي مخاطبين طرح طبقه بندي مشاغل معلمان، با توجه به ويژگي هاي دوره هاي تحصيلي مربوط، 10 ساعت (6 ساعت نظري 4 ساعت عملي) شامل: قوانين و مقررات آموزش واجرايي عوامل آموزشي محيط آموزشي برنامه هاي درسي و آموزشي خاص، -  و ....

نوع آموزش

غیر حضوری

محتوای آموزشی

آنچه خواهید آموخت

  • تحلیل نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي
  • تشریح اطلاعات اختصاصي دوره ي تحصيلي مربوطه



  • مدت: 54 ساعت
  • موسسه، نهاد: چکاوه دانش و فن
  • موضوع: تخصصی شغلی، فرایند محور
  • زبان: فارسی

مدرسین دوره

image

محمد پویان

فوق لیسانس
image

رضا بازرگان

دکترا
image

احمد باصری

دکترا
image

حمید رضازاده گلی

دکترا