عنوان دوره |
مهارت های بدو خدمت معلمان |
کد LTMS |
91402409 |
مدت مصوب (ساعت) |
54 |
نحوه ارزیابی دوره |
• مشاهده محتوا (کلیپها): 15 از 100 • آزمون مستمر 25 از 100 • آزمون کلی : 60 از 100 حداقل نمره قبولی در دوره: 60 از 100 |
ثبت دوره در سامانه LTMS |
درصورت قبولی و تطابق با رشته شغلی درسامانه LTMS ثبت خواهد شد. |
رشته شغلی |
آموزگاری(101),دبیری(102),هنرآموزی(103),مربی امورتربیتی مقطع ابتدایی(104),مربی امورتربیتی مقطع راهنمائی ومتوسطه(105),مربی امورتربیتی(107),مشاور تحصیلی(949),مراقب بهداشت(950),مربی بهداشت مدارس(آ و ف)(951) |
پست سازمانی |
همه پست ها |
گروه تدریس |
همه گروههای تدریس |
رشته تدریس |
همه رشته های تدریس |
مقطع |
همه مقاطع |
پایه تحصیلی |
همه پایه ها |
مدارک |
همه مدارک |
اهداف |
· با توجه به مراحل و ويژگي هاي رشد، نظريه هاي يادگيري در فرآيند آموزش را تشريح نمايد · مفهوم و مهارت هاي تدريس را توضيح دهد. · مراحل طراحي آموزشي و فعاليت هاي مربوط به هر مرحله را شرح دهد. · اهميت و ضرورت سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را تبيين نمايد. · نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي را تحليل نمايد. · اطلاعات اختصاصي دوره ي تحصيلي مربوط را تشريح نمايد. |
سرفصل دوره
|
· روان شناسي تربيتي، 14 ساعت نظري شامل: تعريف، هدف و موضوع روان شناسي تربيتي – مفهوم رشد و عوامل موثر بر آن – اصول حاكم بر رشد و مراحل رشد – رشد و رابطه ي آن با يادگيري – نظريه هاي يادگيري و كاربرد آنها – مفهوم و نظريات انگيزش و روش هاي ايجاد و توسعه ي آن – تفاوت هاي فردي و لزوم توجه به آن در تعليم وتربيت – روان شناسي و آموزش كودكان استثنايي · روش ها و فنون تدريس، 12 ساعت (10 ساعت نظري – 2 ساعت عملي) شامل: مفهوم تدريس و روش تدريس – روش هاي تدريس سنتي و نوين – مفهوم مهارت تدريس – مهارت هاي فرايند تدريس: * مهارت هاي قبل از تدريس * مهارت هاي ضمن تدريس * مهارت هاي پس از تدريس · اصول طراحي آموزشي، 8 ساعت (4 ساعت نظري – 4 ساعت عملي) شامل: هدف هاي كلي و آموزشي درس – ويژگي ها و توانايي هاي فردي و جمعي دانش آموزان – تهيه وتدوين محتواي درس – پيش آزمون – انتخاب راهبردها و فعاليت هاي ياددهي – يادگيري – انتخاب فضا، منابع و رسانه هاي آموزشي – ارزشيابي · سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان، 10 ساعت (6 ساعت نظري – 4 ساعت عملي) شامل: مفهوم سنجش، اندازه گيري وارزشيابي و مقايسه بين آنها – مقياس هاي اندازه گيري – انواع آزمون ها با توجه به چگونگي تهيه آنها ( معلم ساخته – استاندارد) انواع آزمون از ديدگاه هدف ( ورودي – تكويني – پاياني )- انواع آزمون با توجه به ملاك مورد استفاده – (ملاك مرجع – هنجار مرجع) انواع آزمون از ديدگاه موضوع يادگيري (شفاهي – كتبي _ عملي) – تحليل نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي– انواع آزمون از ديدگاه موضوع يادگيري (شفاهي – كتبي – عملي) – تحليل نتايج آزمون هاي پيشرفت تحصيلي - استفاده از روش هاي آماري براي تفسير نمره هاي آزمون
اطلاعات اختصاصي مخاطبين طرح طبقه بندي مشاغل معلمان، با توجه به ويژگي هاي دوره هاي تحصيلي مربوط، 10 ساعت (6 ساعت نظري – 4 ساعت عملي) شامل: قوانين و مقررات آموزش واجرايي – عوامل آموزشي – محيط آموزشي – برنامه هاي درسي و آموزشي خاص، - و .... |
نوع آموزش |
غیر حضوری |