عنوان دوره |
سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی |
کد LTMS |
91400717 |
مدت مصوب (ساعت) |
24 |
نحوه ارزیابی دوره |
• مشاهده محتوا (کلیپها): 15 از 100 • آزمون مستمر 10 از 100 • پاسخ تشریحی به پرسش استاد دوره در تالار گفتگو: 20 از 100 • تکلیف دوره: 15 از 100 • آزمون کلی : 40 از 100 گزینه ارسال تکلیف و شرکت در تالارهای گفتگو در محتوای دوره قرار دارد و تا قبل از شرکت در آزمون کلی می بایست انجام شوند. حداقل نمره قبولی در دوره: 60 از 100 |
ثبت دوره در سامانه LTMS |
درصورت قبولی و تطابق با رشته شغلی درسامانه LTMS ثبت خواهد شد. |
رشته شغلی |
كارشناس امورفوق برنامه(124),كارشناس برنامه ریزی امورتربیتی(131),كاردان برنامه ریزی امورتربیتی(132),كارشناس امور آموزشی(194),مربی امورآموزشی(169),كارشناس سنجش وارزشیابی تحصیلی(1171),كاردان سنجش وارزشیابی تحصیلی(1172),كاردان امورآموزشی(1169),مسئول امورآموزشی(1167),ناظروراهنمای امورآموزشی(1173),آموزگاری(101),دبیری(102),هنرآموزی(103),مربی امورتربیتی مقطع ابتدایی(104),مربی امورتربیتی مقطع راهنمائی ومتوسطه(105),مربی امورتربیتی(107),مدیریت واحد آموزشی(120),مشاور تحصیلی(949),کارکنان غیر انتفاعی(9100),حق التدریس بگیر(9200),كارشناس تحلیل گر سیستم(823) |
پست سازمانی |
همه پست ها |
گروه تدریس |
همه گروههای تدریس |
رشته تدریس |
همه رشته های تدریس |
مقطع |
همه مقاطع |
پایه تحصیلی |
همه پایه ها |
مدارک |
همه مدارک |
اهداف |
· تعريف؛ اهميت و ضرورت سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را توضيح دهد · انواع آزمون ها را از ديدگاههاي مختلف شرح دهد · انواع مقياس هاي اندازه گيري را با يكديگرمقايسه نمايد · كاربرد نتايج تفسيرو تحليل امتحانات را دربهبود كيفيت آموزشی توضيح دهد |
سرفصل دوره
|
· سنجش وارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان · تعريف ؛ اهميت وضرورت سنجش و ارزشيابي ازپيشرفت تحصيلي · مفهوم سنجش ؛ اندازه گيري وارزشيابي ومقايسه بين آنها · مقياس هاي اندازه گيري · مقايسه مقياس هاي اندازه گيري بايكديگر · مقياس پيوسته وگسسته · انواع آزمون هاباتوجه به چگونگي تهيه آنها · معلم ساخته ؛ ويژگي ها و كاربرد آن · استاندارد ويژگي ها وكاربردآن · انواع آزمون ازديدگاه هدف · ورودي -تكويني -پاياني |
نوع آموزش |
غیر حضوری |