عنوان دوره |
تربیت شناسی |
کد LTMS |
99506930 |
مدت مصوب (ساعت) |
24 |
نحوه ارزیابی دوره |
• مشاهده محتوا (کلیپها): 15 از 100 • آزمون مستمر 25 از 100 • آزمون کلی : 60 از 100 حداقل نمره قبولی در دوره: 60 از 100 |
ثبت دوره در سامانه LTMS |
درصورت قبولی و تطابق با رشته شغلی درسامانه LTMS ثبت خواهد شد. |
رشته شغلی |
مربی امورتربیتی مقطع ابتدایی(104),مربی امورتربیتی مقطع راهنمائی ومتوسطه(105),مشاور(320),كارشناس امور تربیتی(192),كارشناس برنامه ریزی امورتربیتی(131),مربی امور تربیتی مدارس متوسطه(1097),مربی امورتربیتی(107),آموزگاری(101),دبیری(102),هنرآموزی(103),مدیریت واحد آموزشی(120) |
پست سازمانی |
همه پست ها |
گروه تدریس |
همه گروههای تدریس |
رشته تدریس |
همه رشته های تدریس |
مقطع |
همه مقاطع |
پایه تحصیلی |
همه پایه ها |
مدارک |
همه مدارک |
اهداف |
اهداف كلي آموزش: 1. بازتعریف مفهوم تربیت بهویژه با استناد به سند تحول بنیادین 2. زمینهسازی برای اشتراک نظر همۀ کارکنان مدرسه در مفهوم تربیت 3. اصلاح خطاها، کجاندیشیها و سهلانگاریها در مفهوم و اقدامات تربیت اهداف آموزشي رفتاري / عملكردي: 1. بتواند مفهوم تربیت را تعریف و در بارۀ آن بحث کند. 2. اصول تربیت را نام ببرد و توضیح دهد. 3. اندیشهها، رفتارها و الگوهای درست و نادرست تربیتی را تشخیص داده و بازشناسی کند. 4. مصادیق عملی درک تربیتی را در فعالیتهای پرورشی و آموزشی نشان دهد. 5. مفهوم تربیت درسند تحول بنیادین را تعریف و تحلیل کند. |
سرفصل دوره
|
سرفصل هاي آموزشي: اهمیت درک مفهوم تربیت در اقدامات تربیتی / آسیبشناسی کاستیها و مخاطرات ناشی از درک نادرست مفهوم تربیت / بررسی تعاریف گوناگون تربیت / تربیت در سند تحول بنیادین / مروری بر اصول تربیت / ویژگیهای یک مربی موفق / تربیتسنجی (تشخیص و شناسایی درست و نادرست در تربیت) |
نوع آموزش |
غیر حضوری |