عنوان دوره |
درس پژوهی |
کد LTMS |
99506117 |
مدت مصوب (ساعت) |
18 |
نحوه ارزیابی دوره |
• مشاهده محتوا (کلیپها): 15 از 100 • آزمون مستمر 10 از 100 • پاسخ تشریحی به پرسش استاد دوره در تالار گفتگوی: 20 از 100 • تکلیف دوره: 15 از 100 • آزمون کلی : 40 از 100 گزینه ارسال تکلیف و شرکت در تالارهای گفتگو در محتوای دوره قرار دارد و تا قبل از شرکت در آزمون کلی می بایست انجام شوند. حداقل نمره قبولی در دوره: 60 از 100 |
ثبت دوره در سامانه LTMS |
درصورت قبولی و تطابق با رشته شغلی درسامانه LTMS ثبت خواهد شد. |
رشته شغلی |
آموزگاری(101),دبیری(102),هنرآموزی(103),مدیریت واحد آموزشی(120),كارشناس امور آموزشی(194),کارکنان غیر انتفاعی(9100),حق التدریس بگیر(9200) |
پست سازمانی |
همه پست ها |
گروه تدریس |
همه گروههای تدریس |
رشته تدریس |
همه رشته های تدریس |
مقطع |
همه مقاطع |
پایه تحصیلی |
همه پایه ها |
مدارک |
همه مدارک |
اهداف |
· با مفهوم درس پژوهي و درس كاوي آشنا شود · با منابع موجود در رابطه با درس پژوهي در ايران آشنا گردد · با مورد كاوي درس پژوهي در چند كشور آشنا گردد · از درس پژوهي براي بهسازي آموزش و غني سازي يادگيري استفاده كند · با روش هاي مطالعه و پژوهش و توليد دانش در فرايند درس پژوهي آشنا گردد · با چرخه درس پژوهي آشنا شود · مهارت تشخيص مسئله و انتخاب موضوع درس پژوهي را داشته باشد · مهارت مشاهده در فرايند درس پژوهي را داشته باشد · مهارت سهيم شدن در نتايج و گزارش نويسي در درس پژوهي را كسب كند
|
سرفصل دوره
|
· تاريخچه درس پژوهي · چيستي درس پژوهي · تجربه ژاپن · تجربه سنگاپور · تجربه ايران · تجربه فنلاند · بنيان هاي درس پژوهي · DNA · آموزش · تربيت معلم و درس پژوهي · ما در درس پژوهي كجا ايستاده ايم · درس پژوهي و توانمند سازي معلمان · سطح نزاع در ژاپن · درس كاوي · نظريه علم و عمل · چرخه درس پژوهي · مهارت هاي درس پژوهي |
نوع آموزش |
غیر حضوری |